Klantenservice

Bestelling plaatsen

Bestellen

Een bestelling kunt u plaatsen door naar het product te navigeren en op de knop "in winkelwagen" te klikken. Deze zal worden toegevoegd aan de winkelwagen. Door op 'verder winkelen' te klikken kunt u meer producten toevoegen. Wanneer u de bestelling wilt afronden dan kunt u op het winkelmandje rechtsbovenin klikken en voor 'afrekenen' kiezen.
Mocht u iets aan de bestelling willen toevoegen? Dan kunt u een extra order plaatsen. Wanneer u iets wil veranderen aan een geplaatste order, dan kunt u contact met ons opnemen.
Ondanks dat wij veel aandacht besteden aan de productinformatie kan het gebeuren dat het product toch niet aan uw verwachting voldoet. Uiteraard kan u de bestelling dan annuleren, volg hiervoor de annuleringsinstructies.
Wanneer u een bestelling in onze webshop heeft geplaatst, dan krijgt u een bevestigingsemail met de details van de bestelling. Wij zullen uw bestelling direct in behandeling nemen en u op de hoogte houden van de voortgang.
Kijk in de browser of de url een slotje heeft wat aangeeft dat de website beveiligd is. Daarnaast werken wij met een zeer vooraanstaande en betrouwbare betalingspartners.
We hebben uitleg over diverse keuzemogelijkheden van de producten op diverse pagina's verwerkt. Mocht u liever persoonlijk professioneel advies op maat hebben? Dan kunt u ons bellen of langskomen in een van onze winkels.
Betalings mogelijkheden en informatie

Betalen

Betaal gemakkelijk en veilig via uw eigen bank.
Met AfterPay heeft u de mogelijkheid om de betaling te voldoen nadat u de producten heeft ontvangen. Meer over AfterPay
Heeft u een tegoedbon of cadeaukaart van Slaapwereld? Vul deze dan als kortingscode in bij de winkelmand. Het tegoed wordt dan direct verrekend met uw aankoop.
Wanneer u een bestelling in onze webshop heeft geplaatst, dan krijgt u een bevestigingsemail met de details van de bestelling. Wanneer de order betaald is (of geaccepteerd door AfterPay) dan vindt u dit terug in de orderstatus.
Tijdens het afrekenproces kunt u aangeven dat u uw bestelling bij een van onze vestigingen af wil halen. Dan kunt u de bestelling met contant, pin of creditcard afrekenen.
Het is in onze winkels mogelijk om contactloos (pin of creditcard) of in contanten te betalen.
Bezorging en Afhalen

Bezorgen & Afhalen

Tijdens het afrekenproces kunt u aangeven dat u uw bestelling bij een van onze vestigingen af wil halen. Dan kunt u de bestelling met contant, pin of creditcard afrekenen.
Na de bestelling en betaling kunt u inloggen met uw accountgegevens en de status van uw order inzien. Of neem contact op met onze klantenservice.
U kunt de producten door ons laten bezorgen en kosteloos laten installeren of u kunt langskomen bij ons in de winkel op uw bestelling op te halen.
De beschikbaarheid en levertijden worden vermeld bij het selecteren van het product. We zullen u tijdig op de hoogte brengen van de status(verandering) van uw bestelling.
Neem hiervoor contact met ons op via de telefoon of e-mail.
Retourneren en Ruilen

Retourneren

Wilt u uw aankoop retourneren? Kleine producten kunt u retoursturen naar onze magazijn in Woerden. Voor boxsprings kunt u een afspraak maken, zodat een van onze medewerkers deze komt ophalen.
Wanneer het aangekochte product niet (geheel) naar wens is, kunt u het product meestal inruilen. Dit moet u wel in goed overleg met Slaapwereld doen. Neem daarom telefonisch contact met ons op. 
Op sommige productgroepen zoals matrassen en toppers bieden wij een omruilgarantie, mits deze nog niet gebruikt zijn (uit hygiëneveiligheidsvoorschriften). Neem hiervoor contact met ons op.
Garantie afhanfdelingen

Garanties

Op al onze producten geldt standaard de wettelijke garantietijd. Daarnaast geven wij samen met onze leveranciers vaak een extra garantietijd. Dit kan per product verschillen. Op de productpagina staat hoe lang u garantie heeft. 
Normale veroudering en slijtage vallen niet binnen de garantie. Daarnaast vallen gebreken die zijn ontstaan doordat het product niet 'normaal' gebruikt is, niet binnen de garantie.
Indien iemand anders dan het team van Slaapwereld heeft geprobeerd om het product op niet deskundige wijze te repareren, verlenen wij geen garantie. Ook aangerichte schades waarvan aannemelijk is dat deze niet door 'normaal productgebruik' zijn ontstaan, vallen niet binnen de garantie. 
Onderhoud aan uw product

Onderhoud

Het is bij het onderhouden van uw topper en/of matras belangrijk dat u het regelmatig omdraait. Wij raden aan om 1 keer per 3 maanden het matras om te draaien, hierbij dien je het hoofd- naar het voeteneinde te draaien. Let erop dat je nooit de onderzijde boven legt. Regelmatig draaien helpt met het verlengen van de levensduur van je matras. Voor het topmatras raden wij aan om een keer per 2 weken om te draaien. Dit verlengt de levensduur van uw matras en topper.
Wij raden het niet aan om uw matras of topper met een stofzuiger schoon te maken. Het afnemen met een borstel volstaat. Ook uitkloppen raden wij af. 
Om van de verschillende lagen van een matras één geheel te maken, worden deze aan elkaar gelijmd. Als het matras voordat deze verpakt is niet genoeg gelucht heeft, dan kan het zijn dat de geuren van deze lijm tijdens gebruik vrijkomen. Deze geur is niet schadelijk voor de gezondheid. Je kunt dit oplossen door zowel het matras als de kamer goed te laten luchten, binnen uiterlijk 2 weken moet de geur weg zijn. Mocht je de geur als te ernstig beschouwen of als je er klachten zoals hoofdpijn van krijgt, neem dan contact op met onze klantenservice.